Wersja językowa
pl

Szprycha nr 8

Nowe połączenia dla śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego

Biegnąca z Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego szprycha nr 8 CPK jedzie na południowy zachód przez dawne królewskie miasto Piotrków Trybunalski. Jadąc dalej, znajdziemy się w Częstochowie, która z jej Klasztorem Jasnogórskim jest duchową stolicą Polski, ale także miastem, w którym zaczynają się popularne trasy turystyczne, w tym Szlak Orlich Gniazd. Po drodze miniemy też Opole, jedno z najstarszych miast w Polsce i stolicę polskiej piosenki. Warto pojechać dalej i odwiedzić Nysę i Kłodzko, które mogą być bazą do wypadów w Sudety. Stąd już blisko do Śnieżnika i do Jaskini Niedźwiedziej, jednej z najgłębszych w Polsce.  

Dzięki planowanym inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 8 podróż z Warszawy do Nysy skróci się o półtorej godziny (i wyniesie 3 godz. 15 min). Standard infrastruktury poprawi się. m.in. dlatego że zelektryfikowany zostanie odcinek Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki. Szybciej dojedziemy też np. do Opola i Częstochowy. Zakładane inwestycje ułatwią podróże łącznej liczbie prawie 1,5 mln mieszkańców powiatów wzdłuż tej trasy.

Korzyści dla pasażerów jest więcej. Nysa i Kłodzko zostaną włączone do sieci połączeń dalekobieżnych. Istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski m.in. Piotrkowa Trybunalskiego i Częstochowy. Szprycha nr 8 poprawi dostępność transportową woj. śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego, zapewniając szybsze podróże między miastami w rejonie i do stolicy.

Mikołaj Wild, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego