Wersja językowa
pl

Szprycha nr 6

Nowe połączenia dla świętokrzyskiego i podkarpackiego

Szprycha nr 6 stanowi połączenie Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego z województwami: świętokrzyskim i podkarpackim.  Pociągi  z CPK po przejechaniu przez Grójec - czyli rejon tzw. szlaku jabłkowego, w sąsiedztwie zamku w Czersku - pojadą dalej przez Radom, drugie miasto na Mazowszu i siedzibę licznych instytucji, znane m.in z pokazów Radom Air Show. Szprycha poprowadzi dalej przez Stalową Wolę na terenie COP, flagowego przedsięwzięcia ekonomicznego II RP.  Jadąc dalej, znajdziemy się w prężnie rozwijającym się Rzeszowie, stolicy Podkarpacia, rejonie Doliny Lotniczej.

Dzięki inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 6 do sieci połączeń dalekobieżnych włączony zostanie Sanok, jedno z najdalej wysuniętych na południowy wschód miast w Polsce, w którym w Muzeum Historycznym możemy podziwiać liczącą ok. 600 prac Galerię Zdzisława Beksińskiego. Założenia spółki CPK są takie, że podróż z Warszawy do Stalowej Woli skróci się niemal trzykrotnie (wyniesie 2 godz.), a do Rzeszowa ze stolicy dojedziemy w czasie o ponad 1,5 godz. krótszym niż obecnie  (będzie to 2,5 godz).

Korzyści dla pasażerów jest znacznie więcej. Grójec, dziś wykluczony transportowo, przestanie być białą plamą na kolejowej mapie Polski. Bardzo istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski m.in. Ostrowca Świętokrzyskiego, Rzeszowa i Sanoka. Szprycha nr 6 poprawi dostępność transportową woj. świętokrzyskiego i Podkarpacia, zapewniając szybsze podróże między miastami w regionie i do stolicy

Mikołaj Wild, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego