Wersja językowa
pl

#PolskaNaDobrychTorach dla województwa śląskiego

#PolskaNaDobrychTorach dla województwa śląskiego to budowa 100 km nowych linii kolejowych i modernizacja 246 km linii istniejących. W zasięgu linii kolejowych znajdzie się 3,6 mln mieszkańców województwa.

Inwestycje kolejowe CPK w województwie śląskim

Na inwestycje kolejowe na terenie województwa śląskiego składają się:

  1. W ramach relacji CPK – Centralna Magistrala Kolejowa – Katowice:
    • nowa linia nr 111, odcinek Biała Błotna – Węzeł Małopolsko-Śląski (wraz z połączeniami w obrębie Węzła),
    • nowa linia nr 111, odcinek Węzeł Małopolsko-Śląski – Chełmek,
    • nowa linia nr 113, odcinek Katowice – Węzeł Małopolsko-Śląski,
    • nowa linia Węzeł Małopolsko-Śląski – Dąbrowa Górnicza.
  2. W ramach relacji Katowice – Jastrzębie-Zdrój – granica państwa:
    • nowa linia nr 170 Chybie – Jastrzębie-Zdrój – Godów (granica państwa),
    • nowa linia Katowice/Gliwice – Jastrzębie-Zdrój – granica państwa.

O #PolskaNaDobrychTorach

Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 roku. Dla ponad 500 km z nich prace przygotowawcze już trwają albo ruszą w tym roku. Pierwsze roboty budowlane mają się rozpocząć już za trzy lata.

Na Program Kolejowy CPK składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych, których inwestorem jest Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.